Mercedes-Benz GLE: nutikas ja saksapärane maanteeristleja
See on uus Mercedes-Benz GLE, mis on kõigest teine Mercedese maastur, mis seda nime kannab, kuid tegelikult kuulub kõige edukamate Benz 4×4 mudelite ridadesse, mille juured ulatuvad tagasi 1997. aasta M-klassi.
Muidugi on GLE’s olemas uhke autojuhiabide laevastik, mis on valmis teie lemmik-taskuhäälingut katkestama, kui kaldute ekslikult üle valgete joonte või tagurdate liiga rutakalt oma parkimiskohalt välja. ‘Hey Mercedes’ Siri-laadne hääleassistent kuulab alati ja lisavarustus on peamiselt grupeeritud mugavalt täpsustatavateks lisapakettideks, mis Mercedese sõnul suurendab edasimüügi väärtusi, kuna kasutatud ostjatel on lihtsam soovitud spetsifikatsiooni otsida.
See omakorda tähendab, et Mercedese finantseerimise määrad on tõenäoliselt tervislikult konkurentsivõimelised – seda on tõestanud A ja C-klass. Mercedes eeldab endiselt, et E-klassi universaal edendab GLE müüki, kuid see ei tähenda, et GLE-l poleks metafoorsetes varrukates palju trikke, mis paneksid seda vaatama.
Räägime kohe E-Active Body Control muredest. Mercedes on uue GLE jaoks välja töötanud elektrooniliselt käivitatava väga keeruka õhkvedrustussüsteemi, mis teeb rohkemat kui ainult hoiab autot kurvides stabiilsena. Sarnaselt S-klassi kupeele kaldub ka see käänakutesse sisse, kasutades erinevate sõidurežiimide seas seadet “Curve”. Ebamääraselt lõbus „kiikumisrežiim” võib ka kõigutada nelja ratast korraga, et auto vabastada, kui see on liiva või porisse kinni jäänud. Ja lõpuks, E-Active Body Control vestleb teede skaneerimise kaameraga, mis vaatab eesolevale teele ja valmistab vedrustuse eelseisvate löökide ja aukude jaoks ette. See kõik on hirmuäratavalt nutikas ja väga saksapärane.
Võtke teadmiseks, et GLE’s on natuke rohkem kaldumist kui E-klassil, sest olete siiski kõrges autos koos vajalike sõidu- ja juhitavuslisadega, et takistada auto kurvis ümberminekut. Kuid see on vaiksema sõiduga auto kui ilma õhkvedrustuseta Volvo XC90 – GLE on sõidumugavuse poolest koos Cayenne’i ja Discoveryga samas klassis. Tuulemüra summutatakse paremini kui ükskõik mis teises autos oma klassis, tänu rohketele nutikatele aerodünaamika trikkidele, nagu näiteks just GLE jaoks eraldi valmistatud peeglid. Eriliselt tähelepanu on ka pööratud uste ümber olevatele tihenditele. See on väga vaikne ja rahulik maanteeristleja.
Mida Mercedes on teinud, on oma klassis valitsevate tuultega GLE-d liigutanud. Uusima põlvkonna jaoks läks utilitaarne Land Rover Discovery palju rohkem Range Roveri poole – see sai luksuslikuks. Vaikseks. Tehniliseks. Enamasti on sellised autod lihtsalt suure nahktoaga rikkuse kapslid. GLE ei jäta sellist muljet nagu see pingutaks liiga palju, et olla eriline. See teeb seda vaevata. See justkui teaks, et on üks parimatest. Küsimus on, kuidas on salongiga?
Astute GLE-sse ja eeldate, et teil palutakse telefon lülitada hääletule ja küsitakse, kas popkorni soovite. See on laiekraaniga kinokogemus. Kaks hiiglaslikku 12,3-tollist ekraani, mis on paigaldatud armatuurlaua kohale hõljuma, kiirgavad teile tohutul hulgal teavet. Võib-olla liiga palju. Ekraanidele paigutatud info ja temaatikate vahel on nii palju kombinatsioone, et kui saate selle üks kord üles seatud, siis ei tasu rohkem midagi näppida, sest seda ei saa enam mõistlikul kombel tagasi. Muidugi probleem kaob, kui autoga pikemalt tutvuda kui mõni nädalavahetus. Kui infosüsteemiga ära harjuda, on see üks parimatest.
Muud põhialused on head. Näiteks istmed on ülimugavad. Armatuurimaterjalid on meeldivad – isegi puit. Tõesti. Käetoe panipaik on heldelt suur, nagu ka kindalaeka ja uksekastid. Veenduge, et teie USB-C-adapterid oleksid käepärast, sest Mercedes juba pakub seda uue GLE’ga.
Tagaistmel on igas suunas tohutult ruumi. Võrreldes vanema autoga pakutakse nüüd 70 mm rohkem jalaruumi – see on (sisuliselt) nagu pika teljevahega mudel. Avage elektrooniline tagaluuk ja teid tervitatakse vanast GLE-st 165 liitrit suurema pakiruumiga. Viiekohalisena pakutakse teile riistvara poodi minekuks 825 liitrit, mille läbilaskepikkus on 72 mm. Pöörake kõik istmed tagasi ja sellest saab 2 500 liitrine koobas. Ümbritseva valgustusega.
See on päris terviklik auto, Mercedes GLE. Võib tõmmata paralleeli erineva generatsiooni Q7tega – see on muutunud ülimalt vaikseks ja rafineeritud – ilma et see oleks kohutavalt inetu. Selle salong on sama rikkalik kui Land Rover Discovery oma, kuid ei pane teid erinevaid funktsioone täites kannatamatusest vanduma (isegi kui see on oma funktsioonides ülepaisutatud).
Samuti tallab see Volvo XC90 joont, et see pole oma stiililt ülimalt sportlik ega liiga kole. See esitab maailmale sõbralikuma pildi kui Range Rover Sport või BMW X5. Nii et võib-olla pole see esimene esmaklassiline maastur, mida hakkate nimetama, kui keegi soovitust küsib, kuid see võib osutuda elamiseks enim rahuldust pakkuvamaks.
Artikli autor ja fotod: Kristjan-Jaan Kaptur Masinawärk